אבידן מציג: זה מה שיקרה אם דרעי יפסל

אסתי פלד No Comments on אבידן מציג: זה מה שיקרה אם דרעי יפסל

יהודה אבידן ואברימי יוסטמן שוחחו עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על בג"ץ דרעי. מה יקרה אם דרעי יפסל? ומה מעריך יוסטמן באשר לפסיקה?

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יהודה אבידן, המיועד לתפקיד מנכ"ל המשרד לשירותי דת, ועוה"ד אברימי יוסטמן, שוחחו הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על הדיון בבג"ץ דרעי.

אברימי יוסטמן על השופטים: "הם תופסים את התפקיד שלהם כשומרי הסף ואומרים שברגע שרשות עשתה פעולה פלונית, אנחנו אחראים לבדוק האם זו הייתה פעולה ראויה. אתם יותר חכמים מ-2-3 מיליון איש?"

אבידן: "הדבר היחיד שיכול להיות רלוונטי למערכת המשפט בסיפור הזה זה לומר אנחנו מבטלים את עסקת הטיעון. בכלל לא מעניין מה השופט חשב. הפרקליטות אומרת לאיזה הסכם היא הגיעה עם דרעי וזה לא כלל פרישה".

אבידן טען כי "במקרה שבית המשפט יפיל את המינוי – יחוקקו את ביטול עילת הסבירות ויכניסו פסקת התגברות וראש הממשלה ימנה אותו בחזרה. אחרי זה אף אחד לא יוכל לבטל את המינוי הזה".

יוסטמן: "אני לא חושב שבג"ץ רוצה למצוא את עצמו בהתנגשות הזו בזמן הקרוב והוא ימצא את הדרך… בג"ץ יכול לעשות כמה דברים שידחו את הקץ".

יוסטמן על הצעדים שמתכנן שר המשפטים: "אני חושב שחלק גדול מאיתנו הופתע איך שלוין בחר להביא את הדברים ככה בצורה ברורה. אני לא לגמרי בטוח שהכל יקרה. אשמח אם לפחות 70 אחוז מזה יקרה. המכנה המשותף של כל מה שהוא הציע זה החזרת השלטון לידי העם. אני חושב שגם בית המשפט מבין שהעידן הזה של אהרן ברק עבר מן העולם".

אבידן: "התקשורת הזדעזעה אתמול מיריב לוין. התרגלנו שכל הבטחות הבחירות זה שקרים אבל הנה קמה ממשלה שכל מה שהיא הבטיחה לעשות ביום הראשון – היא עשתה. הזעזוע הוא כי התרגלו לרמאים. אין לנו מה להתרגש. אני חושב שלוין יממש חלק גדול מהדברים".

"השופטים הולכים לכל מיני מקרי קצה – מה יקרו אם 15 ח"כים יקבלו שוחד וכדומה. אם הייתי בבית המשפט הייתי מחזיר לשופטים בשאלה מה יקרה אם יתברר מחר ש-15 מכם מקבלים שוחד".



0 תגובות